WooCommerce webshop voor My Vegan World

WooCommerce website voor My Vegan World

My Vegan World, een webshop voor Vegan tassen, sneakers en accessoires kwam bij mij voor een logo / huisstijl voor hun nieuw te bouwen merk. Na het invullen van het User Centered Design Canvas kwamen we er op uit dat vegan niet vaak genoeg werd geassocieerd met stijl en luxe. Terwijl dat wel degelijk mogelijk is. De stijl moest dus luxe, maar maar ook vegan uitstralen. Zo kwamen we uit op een script letter en een getekend hart. Luxe, maar toch persoonlijk. Stijl maar toch met natuurlijke materialen. Samen met Laurens, een WooCommerce webshop en website gebouwd, technisch geoptimaliseerd voor de zoekmachines.

Vernieuwde huisstijl Open Care Connect

Open Care Connect heeft een ecosysteem van oplossingen, afspraken en partners gebouwd en wil  een autoriteit én kennisleider worden in de markt. In de loop van de tijd ontstonden er nieuwe ideeën en volgden er veel constructieve gesprekken. Zo vormde langzaam een nieuwe Open Care Connect identiteit. Bij deze identiteit hoort een sterke merkstrategie die recht doet aan het merk.

Merkidentiteit

Het oude logo en de huisstijl voldeden niet meer en zo zijn we gestart met het in kaart brengen van de kernwaarden, de why en het merk archetype. Vandaaruit is een nieuwe, krachtige merkidentiteit ontwikkeld. Deze heb ik uitgewerkt in verschillende onderdelen, waaronder de merkarchitectuur, horizontaal en verticaal logo, App icon en partner logo’s.

Huisstijlmiddelen

De huisstijl heb ik vast gelegd in een brandguide en doorvertaal naar verschillende Word-templates, Powerpoint-template, een set op maat gemaakte iconen voor de verschillende devices, services en diensten. Ik heb ook verschillende figuren gemaakt;  een uitbeelding van de visie en een figuur van het Ecosysteem. De beeldtaal bestaat verder uit een grafische achtergrond en fotografie, die op locatie door Wiep van Apeldoorn is gemaakt.