Logo en website voor DAP Coaching

Logo en website voor DAP coaching op verschillende schermen

DAP coaching, de haptonomie praktijk van Dominique Peters is gevestigd in Apeldoorn en Haarlem en ik mocht een logo ontwerpen en de website bouwen. De website is responsive en geoptimaliseerd voor zoekmachines. Ik heb ook de aanmeldingen voor Google Mijn bedrijf gedaan en de bedrijfspagina’s ingericht.

Nieuw logo en WordPress website voor deponeerjemerk.nl

Deponeerjemerk.nl is onderdeel van Advocatenkantoor Steenhuis; een kantoor dat zich heeft gespecialiseerd in merkenrecht, auteursrecht en entertainmentrecht. Deponeerjemerk is een no-nonsense merkenbureau, ze zijn snel, duidelijk en praktisch in hun adviezen en dat wilden ze ook uitstralen in de nieuwe huisstijl en met de website.

Zo kan je laagdrempelig een 1e gratis advies aanvragen en met de gratis Merkchecker kan je zelf al snel zien wat het kost om je merk(en) te laten deponeren. De site moest een frisse, moderne en betrouwbare look en feel hebben. In samenwerking met Solid Bricks hebben we pagina voor pagina geoptimaliseerd voor de zoekmachines door het toevoegen van waardevolle content zoals video, interactiviteit en inhoudelijke artikelen. Bij deze artikelen heb ik illustraties gemaakt die aansluiten op de content.

Whitepaper: Cybersecurity – De 3 grootste risico’s voor MKB bedrijven

De Nederlandse economie lijdt jaarlijks 10 miljard euro schade door cybercrime. Meer dan de helft van de Nederlandse MKB bedrijven krijgt te maken met cybercrime. De belangrijkste reden: mkb’ers hebben te weinig kennis van de gevaren en de benodigde beveiliging. Tijd voor verandering en verbetering. In deze whitepaper legt Atlan uit welke risico’s er zijn en wat de oorzaken zijn en welke oplossingen. Na een informatie gesprek wordt de whitepaper per mail verzonden naar de prospect. Ik heb deze whitepaper op een speelse manier vormgegeven om een taai (en soms saai) onderwerp gemakkelijk leesbaar te maken.

Whitepaper: Is uw zorgorganisatie klaar voor de toekomst

Het Open Care Connect ecosysteem is één centraal platform voor het aansluiten en onderling koppelen van producten en diensten van diverse fabrikanten. Nieuwe én bestaande technologie. Met ons ecosysteem maakt uw zorgorganisatie geleidelijk de overgang naar de talrijke oplossingen die beschikbaar komen binnen het ecosysteem. Om duidelijk te maken wat de voordelen van het platform zijn en hoe het platform in elkaar zit hebben we een Whitepaper ontworpen die gemakkelijk digitaal is bij te voegen wanneer er een offerte wordt verzonden.

Jaarverslagen en infographics Veiligheidshuis

Voor het Veiligheidshuis ‘s-Hertogensbosch e.o. heb ik een aantal jaren de jaarverslagen en figuren opgemaakt. Een omslag in de gangbare verslaglegging waarin vaak lange teksten werden geschreven. Door de informatie compact en in figuren te laten zien werd de leesbaarheid vergroot en werd het veel makkelijker om het document te delen en te bespreken bij de verschillende stakeholders.

Geprint op A4 om uit te delen en A1 om op te hangen.

Nieuw logo Lucille Werner Foundation

Op basis van een door Lucille Werner aangeleverde schets heb ik het beeldmerk omgezet in vectoren (zodat het geschikt is voor online en offline gebruikt) en gecombineerd met een passende typografie. Zoals Lucille zelf vroeger al duidelijk maakte aan haar omgeving wat er aan de hand was. Het logo moest duidelijker maken wat er aan de hand, daarom dit krachtige beeld!!

Drukwerk

Na de definitieve keuze van het logo heb ik de verschillende kleuren uitgewerkt en het gebruik voor Social Media en een opzet voor de website. Voor het drukwerk heb ik middelen drukklaar gemaakt en laten drukken, waaronder A4 briefpapier en A4 en A5 enveloppen en  visitekaartjes.

Vernieuwde huisstijl Open Care Connect

Open Care Connect heeft een ecosysteem van oplossingen, afspraken en partners gebouwd en wil  een autoriteit én kennisleider worden in de markt. In de loop van de tijd ontstonden er nieuwe ideeën en volgden er veel constructieve gesprekken. Zo vormde langzaam een nieuwe Open Care Connect identiteit. Bij deze identiteit hoort een sterke merkstrategie die recht doet aan het merk.

Merkidentiteit

Het oude logo en de huisstijl voldeden niet meer en zo zijn we gestart met het in kaart brengen van de kernwaarden, de why en het merk archetype. Vandaaruit is een nieuwe, krachtige merkidentiteit ontwikkeld. Deze heb ik uitgewerkt in verschillende onderdelen, waaronder de merkarchitectuur, horizontaal en verticaal logo, App icon en partner logo’s.

Huisstijlmiddelen

De huisstijl heb ik vast gelegd in een brandguide en doorvertaal naar verschillende Word-templates, Powerpoint-template, een set op maat gemaakte iconen voor de verschillende devices, services en diensten. Ik heb ook verschillende figuren gemaakt;  een uitbeelding van de visie en een figuur van het Ecosysteem. De beeldtaal bestaat verder uit een grafische achtergrond en fotografie, die op locatie door Wiep van Apeldoorn is gemaakt.

Huisstijl en website voor CareSpace

Hoe geef je zorg vanuit compassie en veerkracht – zonder dat je zelf overbelast raakt? CareSpace biedt hulpbronnen die ondersteunen, inspireren en de expertise van ondersteuners vergroten. De opdracht was vooral om het niet te spiritueel te maken, maar vooral practisch en helder. Voor professionals in de zorgwereld maar ook voor de mantelzorgers. Het beeldmerk van het logo komt voort uit de cirkelvormige opstelling die Annie en Lieke gebruiken bij hun workshops en verbeeldt de cirkel van leven en sterven.

WordPress website

De opdracht was om een website te bouwen die goed (zelf) bij te houden is. Alle diensten moesten een duidelijke plek krijgen en ook de trainingen en workshops moesten makkelijk zelf te plaatsen zijn, inclusief een makkelijk aanmeldproces. Door het maken van een eigen ‘Agenda content-type’ is dit nu goed zelf te doen.